Overslaan en ga direct naar de inhoud

Omrin

Campagne samen halen we alles eruit

Omrin is inzamelaar en verwerker van afval. Inzamelen doet het bedrijf voor ruim 175.000 huishoudens in twaalf Friese gemeenten, vier Groningse gemeenten en ruim 8.500 bedrijven en instellingen. Eind 2019 is Omrin door een vakjury verkozen tot het duurzaamste bedrijf van Nederland.

Omrin is inzamelaar en verwerker van afval. Inzamelen doet het bedrijf voor ruim 175.000 huishoudens in twaalf Friese gemeenten, vier Groningse gemeenten en ruim 8.500 bedrijven en instellingen. Eind 2019 is Omrin door een vakjury verkozen tot het duurzaamste bedrijf van Nederland.

De vraag:

Hoe zorgen we ervoor dat de komende jaren de VANG-doelstellingen van de landelijke politiek worden behaald? Deze luidt: “100 kilo restafval per inwoner per jaar en 75% scheiding van het huishoudelijk afval in 2020”. 70% van de campagne moet via online kanalen lopen en 30% offline. 

De aanpak en resultaat:

Wij ontwikkelden de campagne ‘Samen halen we alles eruit’. In totaal hebben we vijf thema’s in 24 video’s ontwikkeld en 6.592.581 vertoningen gegenereerd in Friesland en Groningen. Online is er via Google Ads en Youtube getarget in 17 gemeenten met in totaal 5.842.981 vertoningen. We hebben in dertien verschillende huis-aan-huisbladen geadverteerd en hebben 749.600 vertoningen gerealiseerd. In 2018 was dit 312.700 (bron: NDC Mediagroep en Actief Media).