Cases       Over        Team        Contact


Branding voor hotel & grand café 

Post-Plaza 


Klant - Post-Plaza
Project - Branding voor hotel & grand café
Opgeleverd - Visual identity and Branding



Post-Plaza Hotel & Grand Café. Een prachtige plek in het centrum van Leeuwarden, waar gasten slapen, eten, werken, drinken en genieten van het historische decor. De huiskamer van Leeuwarden (van Friesland) waar alles klopt en dingen vanzelf lijken te gaan. In de nieuwe huisstijl voor Post-Plaza zoeken we verbinding tussen het verleden en het heden. Tussen de historische locatie en moderne inrichting. Verbinding tussen de vroegere bestemming - het postkantoor, de postbode - en de hedendaagse functie van Post-Plaza.



 




Hoe maak je een visuele identiteit voor een hotel? Begin bij het stellen van de juiste vragen.




Voor we zijn gestart met de ontwikkeling van de visuele identiteit, zijn we eerst gaan kijken in het oude postkantoor. De sfeer proeven, kijken naar oude elementen, naar de uitstraling van de unieke locatie. Met steeds in het achter- hoofd de briefing.

Wat is de opdracht, waar moet de visuele identiteit aan voldoen, wat kunnen we gaan gebruiken? Wat zijn de uitgangspunten. Welke elementen springen in het oog en hoe kunnen we daar een moderne twist aan geven. Het werd een ode aan de postbode.





“Een ode aan  
de postbode”




De historische waarde van het oude postkantoor mocht niet verloren gaan. De postbode moest een duidelijke rol krijgen in het visuele verhaal. In fotografie en in design zie je steeds elementen terugkomen.








Annelies Douwstra
Post-Plaza
“Kr8werk heeft op een bijzondere manier het verhaal verteld van Post-Plaza. Ze hebben hierbij overal over nagedacht. Van logo tot aan elk middel die je kan bedenken.







Strategie


Merk Strategie
Content Strategie
Communicatie Strategie



Design


Art Direction
Visueel Design
Copy


Creative Copywriting


Heb jij ook een project waar wij onze tanden in kunnen zetten? Of wil je meer weten over deze case? Mail of bel met Ronald ︎

Een selectie van ons werk. 


Kr8werk laat merken en bedrijven groeien. De volgende cases tonen aan hoe wij elk onderdeel van de  merkbeleving en bekendheid naar een hoger niveau  brengen. 















Campagne

Aangepast sporten


Klant - Sport Fryslân
Project - Publiekscampagne
Opgeleverd - Campagne concept & design




We werden gebeld door onze vrienden van De Staat van Creatie met de vraag of we wilden meewerken aan een campagne voor Sport Fryslân. Uiteraard. Doel van de campagne is om mensen met een lichamelijke of verstandelijke handicap te stimuleren om meer te gaan sporten.










Hoe stimuleer je Friese lichamelijk en verstandelijk gehandicapten om meer te gaan sporten?






Laat je niet beperken. Dat is de kernboodschap van de campagne. Een multimediale campagne waarbij radio, video, print, internet en social media zijn ingezet. 
De campagne is gelanceerd net voor de Paralympische Spelen in Rio. Deelnemers Liesette Bruinsma, Rixt van der Horst, Alyda Norbruis en Olivier van de Voort hebben we in kunnen zetten als boegbeelden voor de campagne. Daarnaast werd er een mix gezocht van sporters uit de breedtesport om de drempel voor andere gehandicapten laag te houden. Herkenbaarheid speelt een belangrijke rol.





“Ik laat me niet beperken”





Wij hielpen bij de ontwikkeling van het concept, de vormgeving en de commercials. Een prachtig project waarbij de krachten van meerdere kleine bureaus optimaal werden benut







Strategie


Concept Ontwikkeling
Communicatie Strategie



Resultaten

420% meer bezoekers
Design


Art Direction






210.000 Personen werden bereikt via Facebook










19 gehandicapte sporters deden mee



Heb jij ook een project waar wij onze tanden in kunnen zetten? Of wil je meer weten over deze case? Mail of bel met Ronald ︎


Packagedesign

18 jaar
gelagerde jenever


Klant - Hooghoudt
Project - 18 jaar gelagerde jenever in beperkte oplage
Opgeleverd - Packagedesign


Hooghoudt legde In 1996 een jenever van 100% gerst mout met korianderzaad op eikenhouten Oloroso vaten. Na 18 jaar in alle rust rijpen heeft ieder vat zijn eigen unieke nuances in kleur, aroma en smaak gekregen.
Aan ons de vraag om het packaging design te verzorgen voor deze gelimiteerde jenever waar max 1200 flessen van op de markt zijn gekomen. De restrictie die we meekregen was dat het design nog wel het jenever gevoel moet uitstralen. Maar wel dezelfde statuur en rijkdom van whiskey. 




Hoe creëer je een luxe verpakking en dat binnen de budgetten geproduceerd kan worden ?





Het idee voorstellen is de eerste stap. Het vervolgens tot uitvoer brengen en tegelijk zorgen dat de budgetten niet overschreden worden was minstens zo uitdagend. 
De uitdaging in het gehele traject was de productie van het koperen etiket in een kleine oplage. Koper wordt wel vaker toegpast als etiket als verwijzing naar de koperen distilleerketel waarin de sterke dranken worden gemaakt. Alleen zijn de oplages dan veel hoger waardoor de kostprijs van het koper naar beneden gaat. Na lang zoeken hebben wij een adres in de VS gevonden die deze etiketten in een kleine oplage tegen een relatief lage kostprijs kon produceren. 





“Bij voorinschrijving al uitverkocht”

Alle slijterijen en andere verkooppunten die al klant bij Hooghoudt waren konden zich inschrijven. Zo konden zij er zeker van zijn dat ze het product in hun assortiment zouden hebben. Binnen een paar weken was de gehele oplage uitverkocht.


Strategie

Verpakkings strategie
Design

Art Direction
Grafisch Design

Copy

Creatieve Copywriting



Heb jij ook een project waar wij onze tanden in kunnen zetten? Of wil je meer weten over deze case? Mail of bel met Ronald ︎


Packagedesign

18 jaar
gelagerde jenever


Klant - Hooghoudt
Project - Gelagerde jenevers met luxe verpakking
Opgeleverd - Packagedesign, winkeldisplay, 3 luikfolder en advertorial




Dus legden zij hun klassiekers, de Jonge Dubbele Graanjenever, de “Oude” Jenever en de Korenwijn 3 tot 4 jaar te lageren op voormalige portvaten. Met als verrassend resultaat een frisse jenever met tonen van rijp hout, noot, karamel en foelie, met lichte krentjes en rozijnen. Aan Kr8werk de taak om ze te voorzien van bijpassende designs.



Naast de packaging designs is er ook een trademarketing campagne opgetuigd voor de retailpartners 
Opvallende winkelpresentatie

Bij zo’n bijzondere Gelagerde Jenever hoort natuurlijk een even bijzondere (schap) presentatie. Daarom ontwikkelden we een luxe doos en display, 3 luikfolder en winkeldisplay om deze nieuwe jenever bij de klanten onder de aandacht te brengen.



Gelagerde jenevers van Hooghoudt, omdat de tijd er rijp voor is.






Strategie

Verpakkings strategie
Design

Art Direction
Grafisch Design
Copy

Creatieve Copywriting




Heb jij ook een project waar wij onze tanden in kunnen zetten? Of wil je meer weten over deze case? Mail of bel met Ronald ︎

Kennis maken? Bel ons: 058 - 700 97 29                    

︎     ︎    ︎